O nas

Kim jesteśmy?

Jako marka RetroMedia formalnie istniejemy od 2 lat, ale w internecie jesteśmy od ponad 20-stu, co pozwala nam spojrzeń na sieciowe trendy i wydarzenia z szerszej perspektywy. Projektowaniem stron i sklepów online zajmujemy się blisko od ponad dekady, ale głównie pracowaliśmy jako freelancerzy. Teraz pracujemy pod własną marką RetroMedia, a zdobyte wcześniej doświadczenie pozwala nam zaangażować sie w 100% w każdy projekt.
Mimo, że nasze wcześniejsze realizacje ze względów formalnych nie możemy podpiąć do portofolio naszej agencji, to i tak w swoim dossier mamy kilka fajnych prac, które moga Cię zaciekawić. Mamy nadzieję, ze zbiór wykonanych zleceń będzie rósł i być może znajdzie się tam też Twój pomysł przeniesiony na pixele ekranu.

Prócz projektowania stron i sklepów zajmuje się także optymalizacją WordPressa pod wyszukiwarki, naprawą po atakach hakerskich, infekcjach malware i zwykłych awariach.
W swojej ofercie posiadam również opekię techniczną nad stronami i sklepami opartymi o WordPress i Woocommerce. Dodatkowo prowadzimy indywidualne szkolenia z zakresu optymalizacji SEO on-site oraz wdrażania i zabezpieczania wyżej wymienionego CMSa.

Nie działamy sami i wpółpracujemy lub jesteśmy biznesowo obecni na takich platformach jak:

Ciągle podnosimy swoje kwalifikacje robiąc nowe projekty i stawiając sobie wyzwania, ale też mamy przyjemność uczyć się od najlepszych:

Zajrzyj też na naszego firmowego bloga, bo zdarzyło nam się pisać też dla najlepszych m.in. dla niebezpiecznik.pl.

Jak pracujemy?

Po pierwsze – współpraca

Pamiętaj, że tylko przekładamy Twoje pomysły na pixele, język zrozumiały dla przeglądarek i layout przyjemny dla oka docelowego odbiorcy, ale to Ty zawsze podejmujesz ostateczną decyzję. Dlatego sprawny kontakt z Tobą (lub osobą zastępczą/wyznaczoną) jest kluczowy dla bezstresowego i szybkiego przebiegu procesu realizacji zleconego przez Ciebie projektu. Więcej szczegółów znajdziesz w pozycji Nasze wartości.

Jeśli kupiłeś szybki projekt, to wszystko będzie napisane dokładnie w opisie projektu, ale zwyczajowo Twoja rola będzie się ograniczać do szybkiego dostarczenia treści, grafik, etc.

Po drugie – forma rozliczenia

Tutaj sprawa jest prosta. Jesteś prywatną osobą, to wystawiamy Ci zwykły rachunek lub fakturę imienną + umowa cywilnoprawna na wykonanie usługi. Jeśli reprezentujesz spółkę lub prowadzisz JDG, to klasycznie B2B na fakturę plus umowa na wykonanie usługi.
Przy B2B podpisujemy tylko dodatkowe dwa dokumenty – formualrza zamówienia okreslający techniczną specyfikacje projektu i umowa na wykonanie usługi, która będzie podstawą praw i obowiązków każdej ze stron.

Jeśli kupiłeś szybki projekt, to musiałeś zapłacić z góry, a specyfikacje rozliczenia zaznaczyłeś podczas zakupu. Formularzem zamówienia jest tu opis aukcji na który zgadzasz się podczas zakupu szybkiego projektu. Wszystko ma na celu ograniczenie wewnętrznej biurokracji i zaoszczędzenie wspolnego czasu, żebyś wiedział na czym stoisz.

Po trzecie – podstawowy plan dzialania

Żeby nasza współpraca była owocna i bezstresowa przygotowaliśmy ogólny pięciopunktowy plan działania, które mniej więcej nakreśla jakie kroki będą podejmowane podczas praca nad projektem. Przy czym „szybki projekt” zaczyna się od trzeciego punktu.

Spotkanie!

💡

Pomysł!

💬

Komunikacja!

🚧

Realizacja!

😀

Szczęśliwy klient!

Nasze wartości!

Znany chiński filozof i myśliciel Konfucjusz kiedyś powiedział: „Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu.” Staramy się wdrażać tę maksymę w porządek mojego dnia pracy, bo ile jest wart pracownik „branży cyfrowej”, który przychodzi do pracy z miną jak na ścięcie.
Dlatego, aby uniknąć „kryzysu wieku średniego” w naszym zawodzie przygotowaliśmy 3 kluczowe obszary, na których skupiamy się najbardziej i jednocześnie postrzegamy je jako nasze wartości.

Pomoc 🤝

Przede wszystkim nasza oferta jest skierowana do każdego kto na poważnie traktuje pomysł posiadania strony lub sklepu w sieci internetowej. Nasza pomoc polega na przenoszeniu Twojego pomysłu na piksele monitora, żebyś mógł się cieszyć swoją prywatną lub firmową stroną, czy też zarabiał pieniądze w swoim własnym sklepie online. Traktujemy to trochę jak misję, bo uważamy, że internet tak samo świeci światłowodami dla każdego. Dlatego jeśli na poważnie myślisz o swoim projekcie w internecie, to my też myślimy o nim poważnie.

Rzetelna komunikacja 💬

Żeby nie było błędów w Matrixie, to musisz zrozumieć, że to Ty jesteś kluczem do sprawnego przeprowadzenia projektu do końca. Dlatego liczymy, że będziesz dostarczał treści na czas, będziesz przestrzegał wspólnych ustaleń oraz będziesz trzymał się jednej decyzji, bo ciągłe zmiany zdania nie pomagają. Jeśli np. kupisz gotowy projekt i zgodziłeś się na opis z informacją, że projekt nie ulega zmianom podczas realizacji, to tak musi zostać.
Jeśli są jakiekolwiek odstępstwa od wcześniej ustalonych założeń, to powinniśmy o tym wiedzieć możliwie wcześnie, bo przy braku komunikacji nie ma projektu! My ze swojej strony możemy dołożyć dobre ceny, fajne promocje, profesjonalizm, elastyczne podejście i szeroko otwarte uszy, żeby Cię słuchać i w najlepszy sposób wykonać Twoje zamówienie.

Inspiracje 💡

Każdy wykonany projekt oraz zlecenie to nie tylko powód do dumy, ale kreatywna rysa gdzieś w naszych neuronach. I nie jest to pusty slogan. Udany i skończony projekt jest dla nas powodem do dumy i motywacją do dalszej pracy i nauki, żeby następnym razem być jeszczelepszym. Nie chodzi o dotarcie do złudnego ideału, ale zawsze coś można polepszyć, poprawić, zrobić inaczej i ciekawiej – nauczyć czegoś nowego. Proste wymagania, które stawia rozwój. Dlatego wierzymy, że to, co najlepsze jest jeszcze przed naszą agencją! Jeśli chcesz, to Twój pomysł może być tego częścią.

Opcje współpracy

Lubimy wyzwania, bo nie ma lepszego sposobu, żeby się sprawdzić, wejść na wyższy poziom, poznać inspirujących ludzi i nauczyć czegoś nowego. Dlatego jeśli masz jakiś projekt, a potrzebujesz pomocy w zakresie jaki mamy w ofercie to zapraszamy. Poniżej poznasz szczegóły jak postrzegamy współprace komercyjne i te w czynie społecznym.

Projekty komercyjne

Jak sama nazwa wskazuje jesteśmy otwarci na współpracę zarobkową, zatem jeśli do ukończenia projektu brakuje Ci ludzi lub umiejętności w zakresie jaki oferujemy, to możesz do nas śmiało pisać. Rozliczam się w klasycznym B2B, ale czasem będziemy mogli żądać zaliczki. Oczywiście wszystko zależy od tego jak bardzo będziemy zajęci, ale u nas czas i komunikacja to kluczowe czynniki. Pracujemy zdalnie, ale nie gardzimy spotkaniami na żywo jeśli wymaga tego sytuacja. Jednak zwracamy uwagę, że z przyczyn geograficznych najlepszym miejscem do takich briefów jest Toruń.
Ogarniamy front end i back end w WordPressie, PHP, HTML5, CSS3, JS (jQuery) i mySQL. Nie obcy jest nam Elementor, ale jednak wolimy sami tworzyć lub edytować kod. Nie ogranicza nas praca z różnymi serwerami: Apache, Ngix, LiteSpeed… Do tego dorzucamy znajomość SEO, lekkie pióro, fotografię i grafikę komputerową.

Na koniec tylko dodamy, że nie mamy problemu z rozwiązywaniem problemów 😉 Stawiamy na samodzielność i nie zamęczamy niepotrzebnymi pytaniami.

Akcje społeczne

Pieniądze są fajne, ale nie są one naszym celem samym w sobie, tylko półśrodkiem do bycia niezależnym. Z tej przyczyny od czasu do czasu organizujemy akcje społeczne: szkolenia, warsztaty, prelekcje… W końcu nasza umiejętność robienia stron www wykiełkowała pierwszych nieodpłatnych pomysłów realizowanych dla zajawki. Zatem jeśli masz jakiś projekt, który może ludzi czegoś nauczyć, wyedukować, przestrzec przed zagrożeniem lub najprościej pomóc w życiu, to pisz do mnie śmiało. Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od tego jak bardzo mamy napięty grafik, bo przede wszystkim promujemy własne eventy, ale niewykluczone, że pomożemy też i Tobie.